Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE)
Als u ontevreden bent over uw huisarts of een klacht heeft, dan hoeft u dat niet voor u te houden. Er zijn meerdere manieren om uw onvrede kenbaar te maken.
Probeer samen met uw huisarts het probleem op te lossen
Uw huisarts stelt het vaak op prijs indien hij of zij de gelegenheid krijgt de oorzaak van uw klacht met u te bespreken. Dat kan ook als de klacht over de praktijkassistente, de waarnemer of de huisartsenpost gaat. Als de huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan zij ook niet samen met u naar een oplossing zoeken. U kunt bij de assistente een klachtenformulier vragen en inleveren bij de praktijk.
De huisarts of een andere medewerker kan u bellen als uw klacht nog niet helemaal duidelijk is. Daarna geven we telefonisch of via een afspraak een reactie op uw klacht. Wij streven ernaar om uw klacht uiterlijk binnen een maand in behandeling te nemen en af te ronden.
Het kan zijn dat een gesprek met de huisarts/zorgaanbieder niet tot een oplossing heeft geleid of in uw geval niet van toepassing is. In dat geval kunt u zich wenden tot de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE) www.skge.nl
U kunt online een klacht indienen of telefonisch op telefoonnummer 088 02 29 19 0.